Bądź widoczny w Google – współpracuj z agencją SEO

Wstąp do firm SEO, aby skorzystać z pomocy specjalistów.

Firmy oraz administratorzy witryn internetowych, którzy chcą wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na minimum 3 sposoby. Pierwszy, którego nie poleca się, to podejmowanie starań na własną rękę. Nie posiadając wiedzy w tematyce SEO i nie obserwując każdego dnia wiadomości o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować rzetelnie i – co najistotniejsze – efektywnie. Druga droga to utworzenie etatu dla specjalisty SEO, niemniej jednak nie każda firma się na to decyduje z uwagi na budżet. Trzecia metoda to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet wygospodarowany na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że poza fachowcami od SEO w zatrudnione są tam także eksperci od kodowania, copywritingu, kampanii Google Ads oraz grafiki służący merytorycznym wsparciem w tych sferach.

Wybierz transparentną i kompetentną firmę SEO

Polskich agencji SEO jest wiele. Co wziąć pod uwagę w toku szukania podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Warto wybrać firmę, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, a także tych marketingowych i kreatywnych, co roku wzrasta, co nie zawsze gwarantuje odpowiednią jakość usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od minimum dekady, można mieć pewność, iż dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może bez przeszkód pochwalić się szerokim portfolio swoich poprzednich klientów. Agencje SEO na ogół na swoich stronach dodają dział „Case study”. Zanim zatwierdzi się umowę należy przeanalizować studia takich przypadków, aby samemu sprawdzić, jakich efektów można oczekiwać po agencji, a także to dla jakich branż pracowała i z jakimi problemami się mierzyła. Solidna agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: informuje o planach prac na zbliżające się miesiące, ale także przesyła raporty z wykonanych działań i ich następstwa.

Następny liczący się aspekt to spersonalizowana oferta i dopasowanie zakresu działań do profilu działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpowiada w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, żeby dopytać o dokładniejsze informacje o firmie, potrzebne do przygotowania dla niej całościowej oferty. Chodzi o dane, których nie można znaleźć samodzielnie w internecie, jak np. informacja o realizowanych do chwili obecnej pracach SEO czy o kluczowych dla klienta artykułach czy usługach, które potrzebuje wypromować.

Jaki model rozliczeń z firmą SEO jest najkorzystniejszy?

Nieufnie powinno się potraktować agencje SEO, które proponują typ umowy z rozliczeniem się za uzyskany efekt. W takim modelu zleceniodawca płaci agencji SEO wtedy, kiedy frazy kluczowe osiągną uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników bądź do Top5). To nadal często proponowany rodzaj rozliczeń, jednakże wiąże się ze znacznym zagrożeniem – można wszak osiągnąć błyskawiczne rezultaty za pomocą łamania standardów ustalonych przez Google. Stale uaktualniany algorytm także nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych zleceniodawcy, w związku z tym dobra firma SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych wyników. Co do opłaty za współpracę z agencją SEO, to sporadycznie bywa ona stała – zazwyczaj w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu konieczne jest zaangażowanie większego budżetu, by przeprowadzić dokładny audyt SEO, a potem wykonywać wszelkie wynikłe z niego prace. W późniejszych miesiącach współpracy, jak witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają o wiele niższe.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]