Liderami rynku centrali telefonicznych są Platan, Slican i Panasonic, które mają bardzo duże doświadczenie w produkcji centralek telefonicznych oraz dużą różnorodność modeli tych urządzeń dla każdego biura.
Centrale telefoniczne – do czego służą?
Centralka telefoniczna to zespół urządzeń przeznaczony do łączenia abonentów w sieci telekomunikacyjnej na czas, w którym następuje wymiana informacji. Centrala telefoniczna pozwala zaoszczędzić więcej czasu osób dzwoniących, uprościć działanie instytucji oraz w dużym stopniu zmniejszyć ponoszone koszty. Wszystkie centrale telefoniczne umożliwiają przekazywanie na numer wewnętrzny rozmów przychodzących, wykonywanie rozmów wewnętrznych w przedsiębiorstwa bez żadnych kosztów (w sieci centrali) oraz dyskryminację połączeń wychodzących polegających na zablokowania wyjść na rozmowy miastowe, międzymiastowe i komórkowe. Centrala pozwala na przyznanie każdemu abonentowi wew. numeru dozwolonego, który pozwala na połączenia zewnętrzne. Ma ona również możliwość danych, które zostają zapisane w pamięci centrali dzięki czemu mamy możliwość kontroli takich danych jak numer zewnętrzny i wewnętrzny, godzina rozmowy oraz przybliżony koszt.