Jeśli ciekawi Cię aktualna oferta taniej windykacji, zajrzyj na flobo.io.
Jest mnóstwo rozmaitych przyczyn, dlaczego klienci nie płacą w terminie za zrealizowaną usługę. Problem z nieopłaconymi płatnościami mają zarówno właściciele firm, którzy świadczą usługi dla biznesu, jak również firmy z profilem działalności kierowanym do osób prywatnych.
Regularne ponawianie prośby o wniesienie opłaty – o windykacji polubownej
Przedsiębiorca jest uprawniony do dochodzenia swojej własności poprzez windykację. Chociaż określenie to większości ludzi niedobrze się kojarzy, a w rzeczywistości oznacza to postępowanie w trakcie którego rozpoczyna się w stosunku do dłużnika różne działania dopuszczone w aktualnych przepisach. Czynności te dążą do ściągnięcia zaległości. To tzw. windykacja polubowna, a więc systematyczne monitowanie dłużnika i przypominanie o konieczności wniesienia opłaty. O ile ta strategia windykacji pozostanie bez odzewu, kolejną opcją jest windykacja sądowa. Jeżeli przedsiębiorstwo obsługuje kilkudziesięciu czy wręcz kilkuset klientów i co miesiąc wystawia identyczną liczbę faktur i paragonów, prawdopodobieństwo, że jakiś procent opłat nie będzie przelany w ustalonym czasie z pewnością wzrasta. W uporządkowaniu całego procesu związanego z księgowaniem wpłat pomoże robot Flobo, służący do automatycznej obsługi należności, który ma także moduł automatycznej windykacji.
Automatyczna windykacja – poprawi terminowość wpłat u swoich klientów
Aplikacja Flobo nie tylko kontroluje, czy na konto wpłynęła płatność od klienta, ale w przypadku wykrycia jej braku w określonym terminie, inicjuje ona proces upominania o konieczności opłacenia faktury. Właściciel firmy wykorzystujący tę aplikację może dodać własne harmonogramy działań wszczynanych względem opieszałych klientów, wyznaczając między innymi odstęp czasu między wiadomościami z upomnieniem. Notyfikacja o zbliżającym się terminie przelewu za fakturę emitowana jest z aplikacji również przed jego wygaśnięciem do tych kontrahentów, którzy w ciągu poprzedniego kwartału dwukrotnie wykonali przelew z opóźnieniem lub którzy nie dokonali wpłaty w terminie w ostatnim okresie rozliczeniowym. Jeśli wiadomości z przypomnieniem nie przyniosą efektów, następnymi krokami automatycznej windykacji należności prowadzonymi przez aplikację Flobo jest wygenerowanie noty księgowej w wysokości 40 EUR, a potem przekazanie zawiadomienia o zadłużeniu do Biura Informacji Gospodarczej. Wreszcie, jeśli wyliczone wyżej działania okażą się bezskuteczne, Flobo prześle informacje o dłużniku do e-sądu.
Użycie aplikacji do automatycznej obsługi należności oraz windykacji oszczędza liczne godziny poświęcane na śledzenie wpływających przelewów, a po pewnym okresie skutkuje również zauważalną poprawą terminowości u klientów.
Flobo
Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail:
[email protected]