Garść informacji o pozycjonowaniu

Dowiedz się, komu zlecić pozycjonowanie strony w Google.

Znamy trzy główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową rolę przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, koncert popularnego piosenkarza lub Święto Pracy. Ten typ pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta z należytym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. W większości wypadków powinno się zacząć je na 2-3 miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową albo zmodyfikowaną treść strony.

Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon

Dalszy model pozycjonowania to solidne i wypróbowane rozwiązanie dla osób dysponujących niskim budżetem na reklamę. Dzięki poprawnemu doborowi fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads ulegną znacznej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail to też znacznie niższa konkurencja. Ważne jest także to, że rośnie trend wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– telefon Huawei P8 czerwony,
– obuwie sportowe Adidas V racer białe sklep online,
– golarka Philips One Blade Pro srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne w szczególności dla sklepów internetowych. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę artykułów mogą skuteczniej piąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu najważniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę z reguły:
– dzielnicę (przykładowo “sklep odzieżowy Żoliborz”)
– miasto (“klub fitness Kraków”)
– państwo (“hostele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w przypadku podmiotów lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do klientów przebywających w danym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest preferowania też wtedy, gdy firma nie ma finansów na reklamę i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]