Private blog network, czyli PBN – do czego służy?

Na tej stronie odnajdziesz pełną ofertę PBN.

Żeby konsument spostrzegł twoją działalność musisz nie tylko posiadać stronę firmową, ale też zadbać o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy cyklicznie publikowane są na niej kolejne rzetelne i pomocne dla odbiorcy informacje. Jednak nie wolno też lekceważyć tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.

Private blog network i ich zalety oraz mankamenty

PBNy są prywatne, ponieważ są budowane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (najczęściej przez sporą agencję marketingową albo firmę SEO), który troszczy się o jakość dostępnych tam tekstów. Prywatne sieci blogów są zwykle wykorzystywane jako komponent złożonej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze rezultaty ich użycia widać w stosunku do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość pozyskania pokaźnej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich urozmaicenie, co jest dobrze oceniane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać niestety to, że ich utworzenie wymaga znacznych nakładów finansowych, a później należy przeznaczać wiele czasu na utrzymanie ich w wysokiej jakości.

Wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak korzystać z potencjału PBN

PBNy znakomicie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich publikować sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każda publikacja online, gdzie dodane są kluczowe dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, nazwa i telefon czy adres e-mail. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też zakładka w internetowym rejestrze biznesowym, profil w mediach społecznościowych czy artykuł, w którym podano firmowe informacje teleadresowe.

Kolejny ciekawy sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z dodaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej przydatność oryginalnego artykułu, gdyż odnajdywanie linków do niego na różnych stronach w sieci traktują jako sygnał, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się godne uwagi, przydatne informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL, w których kluczowe jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych w szczególności z inwestycjami, medycyną oraz doradztwem prawnym, bieżącymi informacjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO